Det er basisen i MediYoga.

 

Virkning:

- Skaper ro og avspenning, gir klarhet og tålmodighet.

- Reduserer gifter og slim fra lunger og luftveier.

- Forbedrer blodsirkulasjonen.

- Forhindrer opphoping av kolesterol i blodet.

- Stimulerer kjemisk balanse i hjernen, regulerer ph.

- Øker flyten av spinalvæske til hjernen.

- Motvirker depresjon, usikkerhet og frykt.

- Løser opp blokkeringer i den praniske flyten, livskraften.

- Styrker ditt elektromagnetiske felt, din aura.

- Påvirker hypofysen, åpner opp intuisjonen m.m.

Det lange, dype åndedraget består av tre ulike deler.

Magepust, ribbenspust og kragebenspust.

 

Disse tre momenter veves sammen i ” det komplette yogiske åndedraget”.

Pust inn gjennom nesen, spenn ut magen, fortsett med å utvide ribbena, og avslutt innåndingen gjennom å løfte opp kragebenet med brystkassen. Ta en naturlig pause og pust så ut i omvendt rekkefølge. Først synker kragebenet, deretter ribbena, og til slutt synker magen inn igjen. En god måte å øve inn pustingen på i starten, er liggende på ryggen. Ligg med en hånd på magen og den andre høyt opp på brystkassen – og kjenn hvordan de ulike delene rører seg, opp og ned i åndedraget.

Nettsiden bruker informasjonskapsler for å fungere som tiltenkt. Vi sporer også bruk av nettsiden, men anonymt. Les mer om hvordan vi bruker informasjonskapsler og håndterer personlig data. Les mer ».

Ingen personlig data samles ved bruk av nettsiden
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk